Örgryte IS står för en hemvändarvärvning i form av Adam Andersson, 29 som lämnar Rosenborg för spel i Göteborgsklubben.
Ytterbacken som främst är förknippad med BK Häcken där han spelade i sex år innan han lämnade för Rosenborg i Norge 2021. Nu väntar dock spel igen i Sverige och den här gången i Örgryte IS tröja.
Andersson har signat ett avtal över säsongen 2028.
- Det känns riktigt bra. Jag ser fram emot att komma igång med laget, träffa grabbarna och lära känna gruppen ännu bättre. På den korta tid jag varit här har jag fått väldigt goda intryck av både klubben och människorna runt omkring, säger Andersson i en kommentar.
Örgrytes sportchef Pontus Farnerud om värvningen:
- Vi har haft kontakt med Adam en längre tid och det känns väldigt bra att vi nu kommit överens om ett avtal. Adams egenskaper passar väldigt bra i sättet vi spelar och med hans driv, personlighet och mentalitet passar han väldigt bra i Öis.
Adam Andersson har även representerat Randers, Lyngby och Ålborg i Danmark.
ERIK ÖHRNER


